Gamtos pėdsekystė

Tikslas – padidinti mokinių „gamtinį raštingumą“. Programos metu ugdomas mokinių pastabumas gamtoje, sudaromos sąlygos laisvai reikšti savo mintis, plečiamas mokinių akiratis ir skatinamas susidomėjimas gamtoje vyksiančiais reiškiniais. Pėdsekystės programą sudaro dvi dalys – teorinė ir praktinė. Užsiėmime mokiniai bus supažindinami su jau iš anksto pagamintais žvėrių pėdsakų gipsiniais atspaudais, mokysis atskirti juos sudarydami asmeninį pėdsakų pažinimo vadovą ir pagamindami tų atspaudų gipsines kopijas. Labanoro regioninio parko lankytojų centro patalpose gavę būtinų teorinių žinių ir išmokę dirbti su gipsu bei kitomis pėdsakų fiksavimo priemonėmis, vaikai bus pasiruošę išvykai į gamtą. Teorinių žinių įtvirtinimui antros programos dalies metu mokiniai vyks į Labanoro girią. Labanoro regioninio parko pareigūnas papasakos apie savo darbą, paaiškins, kodėl ši saugoma teritorija įsteigta ir kaip reikia elgtis gamtoje, kad nepakenktum saugomoms vertybėms. Iš anksto bus parenkami pėdsekystės maršrutai. Mokiniai bus aprūpinami miško žemėlapiais, su kuriais jie taip pat išmoks dirbti, ir pėdsekystės inventoriumi. Pabaigus maršrutą vyks surinktų pėdsekystės „trofėjų“ paroda bei aptarimas, kiek ir kokių žvėrių gyvena tirtame miške. Vėliau šie „trofėjai“ taps mokyklos ekspozicijos dalimi ir toliau bus naudojami mokinių edukacijai. Iš ankstesnės patirties su suaugusiais pastebėta, kad po tokių užsiėmimų žmonėms atsirasdavo noras geriau pažinti gamtą, o kai kurie pasirinko gamtosaugą kaip savo profesiją, nors prieš tai turėtas darbas nebuvo susijęs su gamta. Kadangi vaikai gamta domisi natūraliai, tai tikėtina, kad tokios programos išliekamoji vertė bus dar didesnė. Programa ugdys gamtosaugai neabejingą asmenybę, padės pažinti šalies bioįvairovę, skatins ekologinę savimonę.

*
*

Pasidalinkite!